وکیل پایه یک قطعا می تواند خیلی از مشکلاتی که برای یک فرد به وجود می آید را حل کند. ولی برای پیدا کردن وکیل چقدر زمان می گذارید و چه کسی را برای دعاوی خود انتخاب می کنید. وکیل پایه یک دادگستری نسیم سلطانی قطعا می تواند شما را برای رهایی از مشکلات به وجود آمده کمک کند. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا مشخصه یک وکیل با تجربه و حرفه ای را مشخص کنیم.

وکیل کیست؟

وکیل فردی است که از طرف شخصی حقیقی یا حقوقی دیگری وظیفه رسیدگی به امور خاص و پرونده‌ های حقوقی و کیفری را بر عهده می‌ گیرد. با توجه به حوزه‌ های مختلفی که در این زمینه وجود دارد، وکیل‌ ها ناخودآگاه به سمت گرایش خاصی سوق پیدا می‌ کنند.
وکیل پایه یک فردی است که با کسب مجوز‌های قانونی برای امر وکالت به موفقیت و شایستگی می‌ رسد. این وکلا موفق به دریافت مدرک پایه یک از سوی کانون وکلای دادگستری شده و سوگند یاد کرده‌ اند که امین موکل خود باشند و فقط برای حق و عدالت تلاش کنند. وکیل پایه یک این مدرک را بعد از طی کردن مراحل شفاهی و کتبی از سوی کانون وکلای دادگستری دریافت می‌ کند. به این صورت می‌ تواند در همه پرونده ها در مناطق مختلف کشور امر وکالت را انجام دهد.

معرفی وکیل پایه یک

انتخاب وکیل می تواند شبیه به انتخاب پزشک برای معالجه خود باشد. اگر شما نتوانید وکیلی را پیدا کنید که در همه حوزه های وکالت تخصص داشته باشد با مشکل مواجه خواهید شد. مثل: وکیل املاک، وکیل خانواده، وکیل امور مالی، وکیل شرکت و… شما می توانید با خیال راحت پرونده خود را در اختیار آن قرار دهید.

وکیل کسی است که از طرف یکی دیگر که به آن موکل گفته می شود، وکالت داشته باشد تا دعاوی حقوقی، مالی و یا هر حوزه ی حقوقی را در چارچوب و ساختار قانون مدنی به دفاع از موکل خود بپردازد. و حال وکیل پایه یک جزو متخصص ترین و با تجربه ترین وکلا هستند که می توانند در حوزه وکالت به موکل خود کمک کنند.

مشخصات وکیل پایه یک

 

وکیل پایه یک دادگستری کسی است که در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شود و خود را برای آزمون وکالت که هر سال یک بار برگزار می شود که یک آزمون سخت و با رقابت است موفق شود.

و بعد از گذراندن حدود 18 ماه دوره کارآموزی خود را برای آزمون بعدی آماده کند. که این آزمون هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی است. بعد از این مراحل می تواند در مراسم تحلیف حضور پیدا کند و در آنجا به صورت رسمی انتخاب می شود. بعد از گذراندن تمام این مراحل می تواند در اکثر قسمت های حقوقی و کیفری فعالیت کنند ولی وکیل پایه دو بسیار محدودتر از است. برای مثال وکیل پایه دو دادگستری در جرایم مالی کمتر از 250 میلیون، حبس کمتر از 10 سال و مسائل از این دست را میتواند وکالت کند.

وظایف وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک

وکیل پایه یک دادگستری می‌ تواند به صورت تخصصی در یک حوزه فعالیت خود را ادامه دهد. به عنوان مثال می‌ تواند به صورت ویژه به عنوان وکیل خانواده، وکیل ملکی، وکیل کیفری و یا ثبتی پرونده قبول کند.

گاها این وکلا حوزه وکالت خود را محدود‌تر کرده و پرونده‌ های خاصی را قبول می‌ کنند (به عنوان مثال: وکیل پولشویی، وکیل کلاهبرداری، وکیل قتل و …). البته این به معنای ممنوع بودن فعالیت آنها در بقیه حوزه‌ ها نمی‌ باشد، این فقط به این معنی است که آنها در این زمینه‌ تبحر بیشتری دارند.

معرفی انواع وکیل

همانطور که می‌ میدانید هر پرونده‌ ای دارای ویژگی‌ های خاص خود می‌ باشد. معمولا هر وکیل در یک یا دو زمینه بیشتر از سایر موارد تبحر دارد. به همین دلیل در هر زمینه باید وکیلی متناسب با آن موضوع پیدا کنید. احتمالا در مورد وکیل قضایی، وکیل کاری، وکیل دادگستری، وکیل تسخیری و یا وکیل معاضدتی چیزهایی شنیده‌ اید. در ادامه هر یک را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

وکیل قضایی

فردی که دارای پروانه وکالت است، وکیل قضایی می‌ باشد. وکلای قضایی چهار سال در رشته حقوق در سطح کارشناسی تحصیل می‌ کنند. گاها این افراد تحصیلات تکمیلی هم دارند. پس از اتمام دوره کارشناسی وکیل قضایی باید در آزمون وکالت شرکت کرده و بعد از به اتمام رساندن کارآموزی پروانه وکالت خود را بگیرد.

طی کردن این مراحل کار سخت و پیچیده است. به همین دلیل فرد باید در این زمینه تحصیل و مطالعه زیادی کرده باشد. وکیل پایه یک دادگستری در مقایسه به وکیل پایه دو اختیارات بیشتری دارد. یک وکیل خوب و موفق در کنار تحصیلات باید مهارت و تجربه کافی نیز داشته باشد.

وکیل اداری

وکیل اداری فردی است که به واسطه قرارداد وکالت اداری مسئولیت کار اداری موکل را بر عهده می گیرد. وکیل پایه یک اداری باید به تمام امور اداری فرد رسیدگی کرده و پیگیری‌ های لازم را انجام دهد.
وکلای اداری نیازمند تحصیلات و علم حقوقی نیستند و هر فردی می‌ تواند وکیل امور اداری شود. تنها وظیفه این وکیل پیگیری و رسیدگی به امور اداری است و حق وکالت یا حق تصمیم‌ گیری از سوی موکل خود را ندارد.

وکیل معاضدتی

تمام افراد در صورت قرارگیری در جریان دادرسی می‌ توانند وکیل داشته باشند. در تمام دادگاه‌ ها هر دو طرف دعوا حق داشتن وکیل را دارند. گاهی افراد از نظر مالی توانایی استخدام وکیل را ندارد. در این شرایط برای این افراد وکیل معاضدتی تعیین می‌ شود تا حقوق آنها ضایع نشود. به این صورت دادرسی به شکل عادلانه‌ ای جریان پیدا می‌ کند. برای داشتن وکیل معاضدتی افراد متقاضی باید از مقامات قضایی درخواست وکیل کنند.

وکیل تسخیری

گاها ممکن است یک پرونده در امور کیفری باشد. در این شرایط هر دو طرف یعنی شاکی و متهم حق داشتن وکیل را دارند. در صورتی که متهم از نظر مالی قادر به استخدام وکیل نباشد می‌ تواند از دادگاه درخواست وکیل کند. اگر دادگاه تشخیص دهد که فرد توان مالی ندارد، دادگستری برای او وکیل تسخیری می گیرد.

حق داشتن وکیل تسخیری در جرایم سنگین که مجازات جدی دارد، در نظر گرفته شده است. اگر وکیل تسخیری تعیین شده وظایف خود را به درستی انجام ندهد و یا در دادگاه حاضر نشود، برایش مجازات تعیین می‌ شود.

در قانون برای جلوگیری از ضایع شدن حق افرادی که تمکن مالی ندارند، تعیین وکیل تسخیری پیش بینی شده است. در برابر قانون و در مقابل دادگاه همه افراد با هم برابر می‌ باشند و همه آنها حقوقی دارند که باید مورد حمایت قرار بگیرند. به این صورت فردی که دارای تمکن مالی نمی‌ باشد، می‌ تواند با تصمیم دادگاه از یک وکیل تسخیری کمک بگیرد.

مزیت انتخاب وکیل پایه یک دادگستری خانم

بسیاری از موکلین مخصوصا در پرونده‌ های خانواده تمایل دارند از یک وکیل پایه یک دادگستری خانم استفاده کنند. بسیاری از زنان در صورت مواجه شدن با مشکلات حقوقی ترجیح می‌ دهند بخاطر حس همدردی و همزاد پنداری با یک وکیل خانم مشورت کنند و پرونده را به او بسپارند. به طور کلی در پرونده‌ هایی که موکل خانم است، کمک گرفتن از وکیل خانم کارایی و نتیجه بهتری در پی خواهد داشت. زیر یکی از الزامات وکالت که رابطه خوب بین موکل و وکیل است، در این حالت بهتر صورت می‌ پذیرد.

همچنین وکلای پایه یک خانم به دلیل ویژگی‌ های خاص زنانه خود از دقت نظر بالایی برخوردارند و جزئیات بیشتری را در پرونده مدنظر می‌ گیرند.

نحوه جست و جوی وکیل خوب

راحت‌ ترین راه برای انتخاب وکیلی حرفه‌ ای و خوب، مراجعه به سایت کانون وکلا می‌ باشد. در کنار آن بهتر است در این مورد از دیگران نیز مشاوره بگیرید و از تجربه آنها استفاده کنید. به این صورت می‌ توانید وکیلی را پیدا کنید که در حیطه مربوط به پرونده شما با تجربه و خبره است.
توجه داشته باشید که جنسیت و سن هیچ تاثیری در میزان موفقیت و تبحر او ندارد. تجربه، دانش و تسلط به قوانین و رویه قضایی و حسن خلق و مسئولیت‌ پذیری است که اهمیت زیادی دارد.

راه‌ های پیدا کردن بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران

معمولا افراد در بخش‌ هایی از زندگی خود به وکیل حقوقی و یا مشاوره حقوقی نیاز پیدا می‌ کنند. این موارد می‌ تواند در زمینه مشکلات خانواده، طلاق، پیگیری شکایات، امور مالی، امور ثبتی و ملکی و … باشد. همه افراد در چنین شرایط‌ هایی نیازمند کمک و راهنمایی از سوی یک وکیل خوب و متخصص در آن زمینه می‌ باشند.

اگر نیازمند وکیلی خوب برای انجام امورد حقوقی خود هستید، باید پیش از هر اقدامی وکلای خوب در منطقه خود را پیدا کنید. دقت داشته باشید که تمامی وکیل‌ها عضو کانون وکلای دادگستری و یا عضو مرکز وکلا و کارشناسان رسمی مشاوره حقوقی خانواده باشند. در صورتی که به دنبال وکیل خاصی هستید و اطلاعاتی از او در دست دارید، برای پیدا کردن آن می‌ توانید به روش‌ های مختلفی عمل کنید. این روش‌ ها به شرح زیر می‌ باشد:

جستجوی وکیل در سایت‌ های اینترنتی
برای یافتن وکیل پایه یک دادگستری تهران و مشاوره رایگان می‌ توانید نام و نام خانوادگی او را در اینترنت جست و جو کنید. اگر فرد مورد نظر سایت داشته باشد، می‌ توانید از طریق سایت به او دسترسی پیدا کنید.
اگر وکیل مورد نظر سایت نداشته باشد، می‌ توانید از طریق سایت کانون وکلا اطلاعات آن را پیدا کنید.
جستجوی وکیل از افراد معتبر
در صورتی که آشنایان و یا دوستانتان تجربه خوبی از وکیل خود دارند، می‌ توانید از آنها اطلاعات وکیل را درخواست کنید.

جستجوی وکیل تلفنی
اگر با روش‌ های گفته شده نتیجه‌ ای حاصل نشد، می‌ توانید با شماره‌ های کانون وکلا تماس بگیرید. به این صورت می‌ توانید آدرس و شماره وکیل مورد نظر خود را پیدا کنید.

جستجو از طریق مراجعه حضوری
اگر از طریق سایت‌ های کانون وکلا و یا سایر روش‌ ها موفق به یافتن وکیل مورد نظر خود نشده‌ اید می‌ توانید به صورت حضوری به کانون وکلای دادگستری مراجعه کنید.

وکیل پایه یک دادگستری در چه مواردی می تواند وکالت کند؟

دعاوی خانواده:

در دعاوی خانوادگی که موکل و همسر آن بعد از مشاوره ها و عدم سازگاری با هم قصد طلاق را دارند در این مواقع وکیل هدف این را دارد که هر دو طرف را به سازش دعوت کند. ولی در مواقع بسیار حاد وقتی تصمیم به طلاق گرفته می شود. در این نوع وکالت وکیل بعد از مشاوره موکل خود پرونده را قبول می کند و ممکن است شکست بخورد. یعنی موکل از همسر خود طلاق نگیرد و این یک شکست شیرین برای یک وکیل است. ولی نه هر شکستی.

دعاوی املاک:

 

وکیل پایه یک دادگستری

یکی از پرتکرار ترین حوزه های وکالت، وکیل املاک است به دلیل پیچیدگی در حوزه ی املاک اختلاف های زیادی پیش می آید. و باید به شما متذکر شویم که دعاوی املاک بسیار زمان بر و طاقت فرساست برای این که این مشکلات را نداشته باشید حتما با یک وکیل پایه یک در ارتباط باشید تا در بهترین حالت به شما کمک کند مشکل خود را حل کنید.

دعاوی شرکت ها

وکیل شرکت به قوانین حوزه فعالیت شرکت‌ ها آگاهی و اشراف کامل دارد و می‌ تواند در صورت بروز مشکلات حقوقی و مسائل مختلف دیگر از حق شرکت دفاع کند. این وکیل در زمینه دعاوی شرکت‌ های مختلف فعالیت می‌ کند و تمام مسائل حقوقی مجموعه را بر عهده دارد.

وکیل شرکت معمولا در سایر مسائل حقوقی از جمله کیفری، خانوادگی، و … فعالیتی نداشته و تمرکز او بر مسائل حقوقی مختلف و رسیدگی به امور مربوط به شرکت مانند دفاع از حقوق و منافع شرکت، تنظیم و عقد قراردادهای مختلف، مطالبه اسناد تجاری و حق و حقوقات شرکت، مشاوره حقوقی، پیگیری امور ثبتی و … می‌ باشد.

یکی از وظایف اصلی وکیل امور شرکت ها، شرکت در دعاوی تجاری و حقوقی مابین شرکت و مجموعه‌ های طرف قرارداد و یا ما بین شرکای یک شرکت و دفاع از حقوق و منافع شرکت می‌ باشد. شرکت‌ ها به واسطه فعالیت‌ های خود با شرکت‌ ها، مجموعه‌ ها و افراد زیادی سر وکار دارند و مراودات مالی مختلفی بین آنها صورت می‌ گیرد که در صورت بروز اختلافات حضور یک وکیل شرکت برای رسیدگی به امور حقوقی می‌ تواند بسیار کمک کننده باشد.

همچنین آن دسته از صاحبان کسب و کار که می‌ خواهند شرکت و یا برند و لوگوی خود را ثبت کنند، می‌ توانند از حضور یک وکیل شرکت مجرب استفاده کنند. وکیل شرکت می‌ تواند با اطلاعاتی که از قوانین و مقررات دارد روند ثبت شرکت، ثبت برند و… را به راحتی و در کمترین زمان ممکن و با کیفیت مناسب رسیدگی نماید.

با توجه به قوانین مختلف و پیچیده‌ ای که برای شرکت‌ ها و کسب و کارها وضع شده است حضور یک شخص به عنوان وکیل شرکت در مجموعه‌ ها و شرکت‌ های تجاری، اداری، بازرگانی و … می‌ تواند بسیار مفید باشد. وکیل شرکت علاوه بر داشتن مدرک وکالت پایه یک دادگستری باید درباره حوزه فعالیت شرکت‌ ها و قوانین و مقررات مربوط به آنها اطلاعات لازم و به روز داشته و از تجربه عملی لازم برخوردار باشد تا بتواند به بهترین نحو به امور حقوقی شرکت رسیدگی نماید.

دعاوی قرارداد مشارکت

وکیل قرارداد برای تنظیم قرارداد بین دو نفر یا یک مجموعه انتخاب می شود. در این قرارداد مشارکت نکات بسیار مهمی است که باید در موضوع قرارداد ذکر شود. در کشور ما سالانه انبوهی از دعاوی بین دو شرکت یا دو نفر که در رابطه با موضوع قرارداد است پرونده قضایی ایجاد می شود. برای جلوگیری از هر اتفاق احتمالی که ممکن است در قرارداد شما بیفتد حتما با ما در ارتباط باشید.

دعاوی کیفری

برخی از وکلای دادگستری پرونده‌ های کیفری را به صورت تخصصی قبول کرده و وارد سایر زمینه‌ های حقوقی نمی‌ شوند. این وکلا با نام وکیل کیفری شناخته می‌ شود که آنها نه تنها از قانون بهره می‌ برند، بلکه در برخی شرایط در تحقیق و کشف جرم هم نقش پررنگی ایفا می‌ کنند.

متاسفانه امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم اطلاعات و فرهنگ استفاده از وکیل، بسیاری از پرونده‌ ها به کندی پیش می‌ روند. دقت داشته باشید که وکلای کیفری دارای سابقه و تجربه کاری زیادی می‌ باشند. پس در صورت برخورد با مشکلاتی مانند کلاهبرداری بهتر است از یک وکیل امور کیفری کمک بگیرید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است هر فردی که در این جامعه زندگی می کند از او کلاهبرداری شده باشد. ما در کشور خود بعضی از وکیل های پایه یک را داریم که به صورت تخصصی فقط روی مشکلات کیفری و جرایم کار می کنند. در گروه وکالت نسیم سلطانی به شما کمک می کنیم که مشکلات کیفری خود را به بهترین نحو ممکن حل کنید.

دعاوی امور مالیاتی:

از آنجا که هر فردی با داشتن یک سقف درآمدی باید مالیات خود را بپردازد. وکیل امور مالیاتی با توجه به پیچیدگی قوانین مالیاتی به شما کمک می کند با آگاهی کامل کارهای مالیاتی خود را انجام دهید.

در شرکت‌ ها و سازمان ها انجام امور مالیاتی از اهمیت فراوانی برخوردار می‌ باشد. چگونگی انجام این امور به دلیل حساسیت‌ هایی که وجود دارد، بسیار مهم می‌ باشد. در واقع همه این فعالیت‌ ها باید زیر نظر وکیل امور مالیاتی انجام شود. به این صورت از بروز مشکل در امور مالیاتی جلوگیری می‌ شود.

دعاوی امور حقوقی:

وکیل حقوقی توسط قراردادی که نوشته میشود. وکالت فرد را دارد که کار های حقوقی را انجام دهد. زمانی که شما میخواهید از فرد دیگری که تعهدی برای شما داشته آن را انجام دهد و یا چک را بخواهید وصول کنید وکیل امور حقوقی با تجربه بهترین انتخاب است که بدون درگیری های قانونی بتوانید به هدف خود برسید.

دعاوی امور داوری:

وکیل داوری به دو قسمت بین المللی و داخلی تقسیم می شود. داوری بین المللی جزئیات بسیار زیاد و دقیقی دارد. در مقابل داوری داخلی با قوانین دادرسی مدنی بررسی می شود. به طور کلی داوری یکی از موضوع های بسیار حرفه ای در حوزه حقوق است. با توجه به تخصصی بودن وکالت داوری می توانید با تیم حقوقی نسیم سلطانی در ارتباط باشید.

داوری در واقع یکی از نهاد‌های حل اختلاف است که طرفین انجام یک معامله پیش از بروز اختلاف یا گاهی بعد از بروز اختلاف به جای ارجاع دادن مسئله به دادگستری تصمیم می‌ گیرند از فردی امین و مورد اعتماد کمک بگیرند.

دعاوی ارث و اموال

سه مفهوم مهم مورث، وارث و ترکه در واقع ارکان تشکیل دهنده مبحث ارث و میراث می‌ باشد. مورث در واقع شخص متوفی می‌ باشد که اموال و دارایی‌ هایی را از خود به جای گذاشته است. ترکه همان اموال و دارایی‌ هایی می‌ باشد که شخص متوفی از خود به جای گذاشته و وارث به اشخاصی گفته می‌ شود که از اموال به جای مانده سهم می‌ برند.

بسیاری از افراد در مورد سهم الارث خود اطلاعات کافی ندارند که در چنین شرایطی کمک گرفتن از یک وکیل ارث بهترین گزینه می‌ باشد. این وکیل می‌ تواند افرادی که از اموال فرد متوفی سهم می‌ برند را مشخص و به صورت دقیق سهم الارث آنها را با توجه به قانون تعیین کند.

مطابق قانون بعد از فوت اشخاص برای تقسیم اموال باید انحصار وراثت انجام شود.که در این مواقع مالیات بر روی کل دارایی محاسبه می گردد. که می توان در چارچوب قانون میزان مالیات را به حداقل ممکن رساند.

مشاور حقوقی کیست؟

مشاور حقوقی کسی است که دانش لازم درباره اصول و خدمات حقوقی مانند حقوق تخصصی مدنی، حقوق تجارت داخلی و بین‌ المللی و همچنین قوانین مختلف مانند قانون مجازات اسلامی، قانون آیین دادرسی کیفری، قانون آیین دادرسی مدنی، قانون ثبت، قانون کار و … را دارد. این شخص در زمینه‌ های گوناگون حقوقی همچون قراردادها، حل اختلافات، دعاوی مختلف و… می‌ تواند مشاوره‌ های لازم را ارائه دهد.

امروزه افراد زیادی دچار مشکلات مختلف حقوقی می‌ شوند. این افراد بهتر است قبل از طرح شکایت یا دادخواست با یک مشاور حقوقی متخصص و مجرب مشورت کنند. به این صورت می‌‌ توانند از زوایای حقوقی و قانونی موضوع مطلع شوند. مشاوره حقوقی در بسیاری از مواقع موجب می‌ شود که فرد آثار عمل خود را آگاهانه بسنجد.

مدرک مشاور حقوقی

مشاور حقوقی باید دارای اطلاعات حقوقی کامل و جامعی باشد، اما نیاز نیست که مدرک وکالت اخذ کرده باشد. این شخص صرفا جهت راهنمایی و مشاوره موکلین و نشان دادن بهترین راه حل به آنها فعالیت می‌ کند و حق حضور در مراجع قضایی و دادگستری و دفاع از موکلین را نخواهد داشت.

اگر فردی می‌خواهد پرونده حقوقی خود را به شخصی بسپارد و از تصمیم خود مطمئن نیست، می‌تواند پیش از این کار مشاوره حقوقی بگیرد. به این صورت می‌تواند از تصمیم خود اطمینان حاصل کند و با خیال راحت پرونده خود را به او واگذار کند.

وظایف مشاور حقوقی

وظیفه اصلی مشاور حقوقی راهنمایی و ارائه مشاوره‌ های حقوقی مرتبط با موضوع و مشکل مدنظر افراد است. از دیگر وظایف مشاور حقوقی می‌ توان به تنظیم قراردادها و نظارت بر روند عقد آنها، جمع آوری اطلاعات دقیق درباره هر مسئله حقوقی، کمک به اشخاص و مجموعه‌ ها مانند مدیران شرکت‌ ها در زمینه امور مربوط به تجارت، مهاجرت، مسائل مالی بین‌ المللی، ارائه مشاوره در حوزه امور حقوقی خانواده مانند طلاق، حضانت، نفقه و مهریه و تنظیم لوایح مورد نیاز و کمک به پیگیری دعاوی اشاره کرد.

چطور یک وکیل پایه یک حرفه ای پیدا کنیم؟

می توانید با کسانی که قبلا با آن وکیل کار کرده اند و نتیجه خوبی گرفته اند همکاری کنید چرا که تجربه کار با یک وکیل، کامل مشخص می کند که چقدر در کار خود حرفه ای و دلسوز است.

جستجو در اینترنت یکی دیگر از راه های پیدا کردن یک وکیل است. با پیدا کردن سایت های معتبر می توانید به وکیل های خوبی دسترسی داشته باشید. وبسایت نسیم سلطانی یکی از سایت های پر قدرت در حوزه وکالت است. شما میتوانید با پر کردن فرم مشاوره کاملا راهنمایی شوید.

وکیل خوب در تهران

همانطور که در زمان بیماری‌ های سخت افراد به هر پزشکی نمی‌ توانند اعتماد کنند و در پیدا کردن پزشک معتبر و حرفه‌ ای سردرگم می‌ شوند، در مسائل حقوقی نیز پیدا کردن یک وکیل خوب در تهران برای سپردن پرونده به او و کسب نتیجه دلخواه مشکل است. در انتخاب یک وکیل پایه یک دادگستری خوب در تهران باید دقت زیادی به خرج دهید تا بتوانید وکیلی با سطح دانش و اطلاعات بالا و تجربه زیاد در زمینه حقوقی مدنظر خود پیدا نمایید.

خصوصیات و ویژگی های وکیل خوب در تهران

انتخاب یک وکیل خوب در به سرانجام رسیدن پرونده بسیار حائز اهمیت است و وکیل نقش بسزایی در امور وکالتی و حقوقی شما ایفا می‌ کند. از مهمترین ویژگی‌ های یک وکیل خوب در تهران می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

داشتن مدرک پایه یک دادگستری
داشتن سابقه درخشان
داشتن تخصص در آن زمینه حقوقی که مدنظر است
داشتن توانایی علمی و تجربه بالا
به روز بودن و آگاه به تمام قوانین و مسائل حقوقی

نحوه بیان مشکل خود به وکیل پایه یک دادگستری

در ابتدا باید از اعتبار خوب و تجربه و سابقه وکیلی که انتخاب می‌ کنید آگاهی داشته باشید و شخصی را برای وکالت پرونده خود انتخاب کنید که در زمینه حقوقی شما دارای تخصص و دانش لازم باشد. سپس برای داشتن مشاوره‌ ای حرفه‌ ای و اثربخش باید سوالات مختلفی از وکیل پایه یک دادگستری بپرسید و موضوع پرونده خود را به درستی و با تمام جزئیات با او در میان بگذارید. شما باید خواسته‌ های خود را صریح و با دقت به وکیل اطلاع دهید و او را در جریان کامل مشکل و مسئله حقوقی خود قرار دهید تا بتواند بهترین مشاوره و خدمات را به شما ارائه کند.

راه های دسترسی به وکیل پایه یک دادگستری
شما می‌ توانید برای دسترسی به وکلای پایه یک به موسسات حقوقی مختلف که دارای تیم‌ های حقوقی و وکلای مجرب در زمینه‌ های مختلف هستند، مراجعه نمایید. همچنین می‌ توانید به سراغ وکلایی که به صورت شخصی کار می‌ کنند و زیر نظر موسسه‌ ای فعالیت ندارند، بروید.

برای دریافت مشاوره و پاسخ سوالات خود در زمینه‌ های مختلف حقوقی می‌ توانید با تیم حقوقی و مالیاتی سیده نسیم سلطانی حسینی در ارتباط باشید. همچنین با تعیین وقت مشاوره از طریق شماره تلفن‌ های 3-02188603152 و 09122905171 تماس بگیرید.

نحوه ی تشخیص مهارت یک وکیل پایه یک دادگستری
در هر حوزه ای که هر متخصصی کار میکند باید بتواند با مهارت فردی و علمی که دارد، مشکل دقیق را بررسی کند و برای رفع آن تلاش کند وکالت هم به همین شکل است. وکیل پایه باید توانایی های زیر باشد:

توانایی صحبت کردن و سخنوری خوبی باشد. بتواند با تسلط به زبان فارسی مشکلات را ارائه دهد و رای مثبت دادگاه را برای موکل خود بگیرد.
جسارت بالا و قدرت تحلیل مسائل، چرا که وکیل با جمع آوری اطلاعات مفید و ارائه آن به قاضی و دادگاه می تواند نظر آنها را برای تصمیم درست و به نفع موکل خود تمام کند.

نکات مهم در زمینه انتخاب وکیل دادگستری پایه یک
زمانی که برای عقد قرارداد به وکیل دادگستری پایه یک مراجعه‌‌ می‌ کنید، باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید. در ادامه این نکات را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد:

● موکل حتماً باید آدرس طرف پرونده خود را به وکیل دادگستری پایه یک اعلام کند. همچنین در این مرحله وکیل باید عواقبی که ممکن است شناسایی نشدن طرف شکایت در پی داشته را به موکل بگوید. بعد از تبادل اطلاعات نوبت به امضای قرارداد می‌رسد.
● بعد پس از آن نوبت به مشخص کردن میزان حق الوکاله‌‌ می‌ رسد. در این مرحله وکیل مشخص می‌ کند که چقدر از کل هزینه در مرحله اول، چند درصد در مرحله تجدید نظر و در پایان چه مقدار از هزینه در بخش فرجام خواهی باید پرداخت گردد. از سوی دیگر حتما در قرارداد باید این مورد مهم نوشته شود که حق الوکاله دریافت شده صرفاً مربوط به دفاع از طرف قرارداد یا موکل در خصوص موضوع قرارداد‌‌ می‌ باشد.

در نظر گرفتن این نکات باعث می‌ شود تا در زمان رسیدگی پرونده با وکیل خود را مشکل بر نخورید، پس بهتر است آنها را به صورت دقیق به یاد داشته باشید.

موکل در برابر وکیل خود چه تعهداتی دارد؟

موکل در برابر وکیل خود وظایف و تعهداتی دارد که برای پیشبرد بهتر پرونده و روال اداری کارها باید حتماً آنها رعایت شود. این موارد را در ادامه با هم مورد بررسی قرار‌‌ می‌ دهیم.

● در صورتی که موکل در خصوص پرداخت هزینه‌ ها کوتاهی انجام دهد و از همین رو خسارت ببیند، خود او مسئول اصلی بروز این خسارت‌ ها شناخته‌‌ می‌ شود.
● در هر زمانی که وکیل دادگستری یا دادگاه لازم بدانند، باید اصل اسناد مورد نظر در اختیار وکیل قرار بگیرد و رسیدی در این زمینه به شکل داده شود.
● پرداخت همه هزینه‌ های مربوط به روند دادرسی در دادگستری و سایر ارگان‌ ها بر عهده موکل است.
● موکل باید متعهد باشد که تمامی کارهای اداری که مربوط به خارج از دادگستری هستند را خود انجام دهد.
● مواردی مانند معرفی شهود به دادگاه و مطلعان بر عهده موکل است.

حق الوکاله چیست؟

حق الوکاله در واقع دستمزدی است که طبق قانون و مقررات قوه قضاییه برای وکلا به منظور اموری که به آنها محول شده است، در نظر گرفته می شود. حق الوکاله‌ ها می‌ تواند به دو صورت از موکل طلب شود:

● در حالت اول حق الوکاله می‌ تواند بر اساس تعرفه‌ های وضع شده توسط قانون از موکل طلب شود و عدم توجه به این تعرفه ها و دریافت هزینه ای بیشتر تخلف محسوب می شود.
● در حالت دوم اگر موکل و وکیل با یک دیگر به صورت مکتوب توافقی کرده باشند که در ازای انجام امور مشخص حق الوکاله مشخص شده باشد، مانعی برای دریافت هزینه بیشتر از تعرفه وجود ندارد.

تعیین حق الوکاله‌ ها بر عهده کانون وکلا می‌ باشد. مقدار حق الوکاله حدود ده درصد است که با توافق بین وکیل و موکل می‌ تواند متغیر باشد. حق الوکاله‌ ها شامل هزینه‌ های رفت و آمد و هزینه‌ های جانبی نمی‌ شود و این موارد باید به صورت جداگانه تحت عنوان حق الزحمه محاسبه و دریافت شود.

میزان تعرفه حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری

هنگامی که دادخواستی به محکمه ارائه می‌ شود، اگر فرد دادخواست‌ دهنده از قبل وکیل داشته باشد، خواستن حق الوکاله هم قسمتی از درخواست می‌‌‌‌‌ باشد که باید توسط به دادگاه ارائه شود.

حق الوکاله یا همان حق وکالت مبلغی می‌ باشد که با توافق بین وکیل و موکل در وکالتنامه تنظیم شده است. به این صورت موکل بر اساس وکالتنامه موظف به پرداخت حق الوکاله می‌ باشد.

حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری در پرونده‌ های مالی بر اساس تعرفه

بر اساس تعرفه وکیل نمی‌ تواند هزینه بیشتری از میزان حق تعریف شده طلب کند؛ مگر آن که در قراردادی به صورت جداگانه میزانی بین وکیل و موکل توافق و تنظیم شده باشد. به این صورت وکیل می‌ تواند مطالبات کمتر و یا بیشتری از موکل خود دریافت کند. حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری در پرونده‌ های مالی به شرح زیر می‌باشد:

● 20% برای مطالبات مالی بیش از 500 میلیون تومان
● 30% برای مطالبات مالی بیش از 100 میلیون تومان تا 500 میلیون تومان
● 40% برای مطالبات مالی از 10 میلیون تا سقف 100 میلیون تومان
● 60% برای مطالبات مالی تا سقف 10 میلیون تومان

نکات مهمی که موکل باید همواره به یاد داشته باشد.
زمانی که یکی از طرفین پرونده اقدام به گرفتن وکیل پایه یک دادگستری‌‌ می‌ کند، باید اصول بدیهی و اولیه مربوط به این کار را بدانند. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که موکلین بعد از اتمام پرونده خود یا در زمان دادرسی با وکیل به مشکل برخوردند و همین روند کارهای آنها را به تعویق‌‌ می‌ اندازد. این موارد را در ادامه به صورت کوتاه مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

● وکیل پایه یک دادگستری بیشتر از قانون قدرت ندارد. بسیاری از موکلان تصور می‌کنند که آشنا بودن با کادر قضایی دادگاه و سایر مقام‌ های قضایی یکی از وظایف اصلی وکلا است.
● نتیجه دادگاه در پرداخت حق الوکاله اثرگذار نیست. وکیل باید تلاش کنند تا پرونده به نفع موکل خود تمام شود، اما هیچ تعهدی نسبت به نتیجه نهایی دادگاه ندارد. از همین رو اگر نتیجه دادگاه با به میل طرف دعوی نبود، هیچ تاثیری روی حق‌ الوکاله نخواهد داشت و مبلغ باید طبق قرارداد پرداخت شود.
● وکلا نمی‌ توانند هیچ تاثیری در روند انتخاب نوع و میزان قرار یا مجازات‌ ها داشته باشند. صدور این موارد و نظر قطعی در مورد آنها صرفاً بر عهده دادگاه است.
● در صورتی که در زمان عقد قرارداد، حق الوکاله‌ ای در مرحله تجدید نظر تعیین شده، حتماً برای تجدید نظر خواهی باید این مبلغ تقدیم وکیل شود.
● در صورتی که در روال رسیدگی به پرونده آدرس شما تغییر کرد، حتما باید ظرف ۴۸ ساعت آدرس جدید خود را به صورت کتبی در اختیار وکیل قرار دهید.

مهارت قضاوت داشته باشد؛ باید مثل یک قاضی به پرونده نگاه کند. گرچه برای اینکه مثل قاضی باشد باید چندین سال تجربه حرفه ای در این حوزه را داشته باشد. ولی اگر بتواند مثل یک قاضی مشکلات پرنده را ببینید و قبلا از دادگاه آن ها را حل کند می تواند نتیجه ی خوبی بگیرد.
قدرت تصمیم گیری در مواقع بحرانی، در مواقعی که همه چیز خلاف خواسته های او پیش میرود. این وکیل حرفه ای است که می تواند بازی باخته شده را به برد تبدیل کند.
شما میتوانید برای کارهای حقوقی خود با وبسایت حقوقی و مالیاتی وکیل پایه یک نسیم سلطانی در ارتباط باشید.

 

 

سوالات پرتکرار

مشخصات یک وکیل با تجربه چیست؟

توانایی صحبت کردن و سخنوری خوبی باشد، بتواند با تسلط به زبان فارسی مشکلات را ارائه دهد و رای مثبت دادگاه را برای موکل خود بگیرد، جسارت بالا و قدرت تحلیل مسائل

موکل در برابر وکیل خود چه تعهداتی دارد؟

پرداخت همه هزینه‌ های مربوط به روند دادرسی در دادگستری، موکل باید متعهد باشد که تمامی کارهای اداری که مربوط به خارج از دادگستری هستند را خود انجام دهد.

فرق وکیل پایه یک با وکیل پایه دو چیست؟

وکیل پایه یک دادگستری کسی است که در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شود. و در همه نوع دعاوی میتواند وکالت کند، ولی وکیل پایه دو محدودتر برای مثال میتواند حبس کمتر از 10 سال را وکالت کند.

وکیل پایه یک در چه مواردی می تواند وکالت کنید؟

وکیل پایه یک می تواند در انواع دعاوی مختلف مثل، دعاوی خانودگی، دعاوی ملکی، دعاوی قرارداد، دعاوی حقوقی، مالیاتی، حقوقی، ارث و غیره وکالت کند.

 

مشاوره وکیل پایه یک

5/5 - (14 امتیاز)

نظرات بسته شده است