در تهران تا مجموع ۱۵۰ متر زیر بنای مفید از مالیات بر درآمد ناشی از اجاره معاف می‌باشد.

 در شهرستان‌ها تا مجموع ۲۰۰ متر زیربنای مفید از مالیات بر درآمد ناشی از اجاره معاف می باشد.

 اگر شخصی ملک خود را اجاره دهد و ملک دیگری را برای خود اجاره کند میزان اجاره‌ای که می پردازد از کل اجاره‌ای که دریافت می کند کسر می گردد.

 در مواردی که پس از پرداخت مالیات نقل و انتقال معامله انجام نشود اداره مالیات مربوط مکلف است در صورتی که مودی درخواست نماید و دفترخانه مربوطه هم تایید کند عدم ثبت معامله باید ظرف ۱۵ روز از تاریخ اعلام دفترخانه مالیات وصول شده را مسترد نماید.

املاک دستدارمی در نقل و انتقال مشمول مالیات انتقال قطعی هستند.

سازنده‌ها درآمد ناشی از ساخت و ساز در اولین انتقال قطعی واحدها علاوه بر مالیات نقل و انتقال قطعی مشمول مالیات علی الحساب به نرخ ۱۰% ارزش معاملاتی می باشد.

1- در مورد اشخاص حقیقی در صورتیکه بیش از سه سال از تاریخ پایان کار نگذشته باشد نقل و انتقال مشمول مالیات ۱۰% است اگر بیش از سه سال بگذرد؟

املاک دستدارمی و املاکی که در محل مطابق عرف در تصرف اشخاص است بدون سند و حق سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت مودی باید تا سی روز پس از معامله به اداره مالیاتی محل وقوع مراجعه کند و مالیات بدهد.

در  خصوص مالیات املاک بهره مندی از خدمات وکلای مالیاتی بسیار حائز اهمیت می باشد از این رو دفتر حقوقی سیده نسیم سلطانی حسینی آماده ارائه کلیه خدمات وکالتی و مشاوره ای در زمینه امور مالیاتی با بهره گیری از تیم مجرب وکلای مالیاتی به شما هموطنان گرامی می باشد.

به ما امتیاز دهید