طلاق توافقی و شرایط آن

از 97/9/1مطابق ماده 25 قانون حمایت از خانواده مصوب سال 1391 و بخشنامه شماره یک 55/13104/9000 مورخ 97/9/5 ثبت طلاق توافقی در دفاتر خدمات قضایی مستلزم اخذ گواهی به نام گواهی عدم انصراف از طلاق از مراکز غربالگری و مشاوره خانواده بهزیستی می باشد لذا متقاضیان طلاق توافقی باید توجه داشته باشند که قبل از مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و ثبت دادخواست طلاق توافقی حتما به مراکز مشاوره خانواده اعلام شده توسط سازمان بهزیستی مراجعه نمایند.متقاضیان طلاق توافقی می توانند به دو طریق حضوری و غیر حضوری اقدام نمایند.

  1. در روش غیر حضوری لازم است در سامانه مداخله در بحران طلاق که سامانه تصمیم نام دارد ثبت نام و پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و تعیین مرکز مشاوره کد رهگیری برای زوجین صادر میگردد و زمان مراجعه به مرکز مشخص میگردد. در این روش ثبت نام در سایت http://www.zaman.behzisti.net   الزامی می باشد.
  2. در روش حضوری متقاضیان طلاق توافقی بر اساس آدرس محل سکونت خود به مراکز غربالگری طلاق توافقی مراجعه می نمایند و پس از پر کردن فرم های مربوطه وقت مشاوره برای آنان تعیین می شود.

لازم به توضیح است مراجعه به این مراکز قبل از ثبت دادخواست طلاق توافقی الزامی می باشد لیکن در طلاق به درخواست مرد و طلاق به درخواست زن الزامی به مراجعه قبل از ثبت دادخواست وجود ندارد و پس از طرح دادخواست طلاق از جانب زوج یا طلاق از جانب زوجه در صورت نیاز گاها دادگاه به صلاحدید خود زوجین را به مراجعه به مراکز بهزیستی و اخذ مشاوره رهنمون خواهند کرد.

نشانی مراکز اداره بهزیستی تهران :

  1. مرکز غربالگری بهزیستی شهدای افسریه به نشانی: افسریه، بین خیابان 15 متری سوم و چهارم،خیابان چهل و پنجم (اسرافیلی)
  2. مرکز غربالگری بهزیستی انقلاب به نشانی: خیابان پیروزی،چهارراه کوکاکولا،خ نبرد،بن بست سازمان آب
  3. مرکز غربالگری بهزیستی آمنه: خیابان ولیعصر،بالاتر از میدان ونک،جنب پمپ بنزین،خ نجفی،درب شمالی شیرخوارگاه آمنه
  4. مرکز غربالگری بهزیستی حر: خیابان جانبازان غربی(گلبرگ غربی) میدان هلال احمر،خ گلستان،کوچه عالم نجفی درآبادی جنب پایگاه بسیج شهید بهشتی
  5. 5-     مرکز غربالگری بهزیستی شهید ذوالفقاری: چهارراه یافت آباد،بلوار یافت آباد،میدان معلم،خیابان تختی پلاک 24
  6. غربالگری مقرر در مجتمع قضایی شهید مفتح: شهر زیبا،خیابان مخابرات،میدان الغدیر،پشت کانون اصلاح و تربیت،مجتمع قضایی شهید مفتح

پس از مراجعه به مراکز مشاوره مطابق بخشنامه حداقل 4 جلسه مشاوره در یک ماه لازم است که این جلسات به تشخیص مشاور خانواده می تواند بیشتر یا حتی کمتر و محدود به یک یا دو جلسه گردد و بر اساس نرخ سال 1398 هزینه هر جلسه مشاوره 60 هزار تومان می باشد و در پایان جلسات چنانچه زوجین اصرار به طلاق داشته باشند مراکز غربالگری گواهی عدم انصراف از طلاق را صادر می نماید که زوجین یا وکلای آنها با در دست داشتن این گواهی می توانند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند و دادخواست طلاق توافقی ثبت نمایند به مطلب مراحل طلاق توافقی در راستای آشنایی هرچه بیشتر مراجعه نمائید.  

 

طلاق تضمینی

 

به ما امتیاز دهید